پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403
خانه » خبر » ثبت نام در مسابقه A لیمپیاد

ثبت نام در مسابقه A لیمپیاد

خانه ریاضیات اصفهان، با همکاری موسسه تحقیقاتی فرودنتال کشور هلند برگزار می‌کند؛ خانه‌ ریاضیات زنجان نیز از دانش آموزان عزیز زنجانی برای ثبت نام در ابن مسابقه ی مهیج دعوت می نماید.

A لیمپیاد چیست؟

«حل مسئله» و «مدل‌سازی ریاضی» در محتوای درسی بسیاری از کشورها آورده شده است. تمرین این مهارت‌ها معمولا به ندرت انجام می‌شود زیرا کتاب‌هایی با مثال‌های خوب از مسایل مناسب کم‌تر یافت می‌شوند و نیز معلمان برای تدریس این دروس مشکلات زیادی دارند. Aلیمپیاد تلاش می‌کند بستری برای پرورش و ارتقاء این مهارت‌ها ایجاد نماید.
دانش‌آموزان در این مسابقه برای حل یک مسئله زندگی واقعی تلاش می‌کنند و در حقیقت مساله به کمک تکنیک‌های مختلف و فرضیات خود دانش‌آموزان حل میشود. دانش‌آموزان بایستی صورت دقیق مسئله را تعبیر کنند، استراتژی مناسبی برای حل بیابند، نتایج به دست آورده را تحلیل کنند و نتایج نهایی را ارائه کنند.
این مسابقه در دو مرحله برگزار می‌شود. در مرحله مقدماتی دانش‌آموزان به صورت‌ تیم‌های 3 یا 4 نفره در یک روز مسابقه می‌دهند. مسابقه از ساعت 9 صبح شروع شده و تا 16 ادامه دارد. تقسیم کار، تحلیل داده‌های ورودی، استراتژی مناسب برای حل و جمع‌بندی یافته‌ها دارای اهمیت زیادی در این مسابقه است. برگه‌های تیم‌ها تصحیح شده تعدادی از برگه های برتر ترجمه شده و برای انتخاب شدن در دور نهایی به کمبته مرکزی در هلند ارسال می‌شود. مسایل دور نهایی نیز شبیه دور مقدماتی است اما مشکل‌تر و طولانی‌تر است. این مرحله از آزمون در هلند برگزار شده و دانش‌آموزان از ساعت 11 روز جمعه تا ساعت 13 روز شنبه ادامه دارد. بخشی از نمره تیم‌ها در این بخش مربوط به ارائه شفاهی آن‌ها است. دانش‌آموزان شرکت‌کننده 15 تا 17 سال سن دارند.

برای نمونه سوالات دوره های پیشین، به اینجا مراجعه فرمایید.

ثبت نام: 

  • شرکت در این مسابقه به صورت تیم های چهار نفره از دانش آموزان پایه های نهم، دهم و یازدهم رشته‌های مختلف میسر است. لذا دانش آموزان علاقه مند هرچه سریعتر ضمن تشکیل تیم خود جهت ثبت نام در مسابقه اقدام نمایند.
  •  در انتخاب هم تیمی های خود دقت داشته باشید، زیرا پس از پایان مهلت ثبت نام(20 آبان ماه)، امکان جایگزینی آنها وجود ندارد.
  • انجام ثبت نام برای هر تیم باید جداگانه انجام شود.
  • مسابقه روز جمعه سی ام آبانماه، از 8 تا 16 برگزار میشود که پذیرایی و ناهار از محل مبالغی که شما دانش آموزان برای ثبت نام پرداخت مینمایید از طرف خانه ریاضیات تهیه میشود.
  • ثبت نام بسیار ساده انجام میشود. یک نفر از اعضای تیم به عنوان نماینده برای کل تیم ثبت نام میکند. این فرد باید مشخصات کامل افراد دیگر(نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، سال تولد ،کلاس، آدرس منزل، تلفن و نام مدرسه) را داشته باشد.
  • در انتهای مراحل ثبت نام، باید پرداخت هزینه به صورت اینترنتی انجام شود. هزینه ثبت نام برای هر تیم هشتاد هزار تومان است. لذا فرد ثبت نام کننده باید امکان استفاده اینترنتی از یک کارت متصل به شبکه شتاب بانکهای کشور را در اختیار داشته باشد و هزینه ثبت نام از این کارت کسر میگردد.
  • لطفاً کدرهگیری ثبت نام را یادداشت نمایید.
  • دقت کنید که مراحل ثبت نام تیم، پس از انجام مرحله مربوط به پرداخت پایان میپذیرد و آندسته از تیمهایی که این مرحله را تکمیل نکنند ثبت نامشان لغو می شود.
  • محل مسابقه متعاقبا از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

 برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید 

چنانچه مایل به تصحیح اطلاعات وارد نموده در سیستم ثبت نام هستید،  اینجا را کلیک کنید 

برای اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه اینجا را کلیک کنید

یک نظر

جوابی بنویسید (جواب های خیلی کوتاه منتشر نخواهد شد!)

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ 1 = چهار